علم و سازه

مروری بر اطلاعات مهندسی

انواع محوطه سازی

پنجشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۰۸:۰۰ ب.ظ

محوطه سازی در مکان های مختلفی انجام می شود و انتخاب طرح ها با توجه به فضای موجود انجام می شود. در کل می‌ توان محوطه سازی فضا ها را به صورت های زیر تقسیم بندی کرد:

 

  • محوطه سازی شهرک های گردشگری،مناطق توریستی
  • محوطه سازی شهرک های مسکونی
  • محوطه سازی پارک ها و فضای سبز با وسعت کمتر
  • محوطه سازی ویلا ها و باغ های مجلل ،باغ تالار ها
  • محوطه سازی ویلا های شخصی با متراژ کوچکتر
  • محوطه سازی مجتمع های مسکونی
  • محوطه سازی حیاط منازل

 

همان طور که مشخص است، موارد بالا از متراژ زیاد به کم مرتب شده است.  اما ما قصد داریم سه مورد آخر را که مصارف شخصی‌تری دارند برای شما توضیح دهیم.

 محوطه سازی ویلا های شخصی با متراژ کوچکتر

هر چه فضای کوچکتری داشته باشیم باید سلیقه و طراحی بهتری اعمال کنیم. شما می توانید یک باغ 200 متری را با طراحی زیبا و استفاده از مصالح مناسب تبدیل به فضایی کنید که حد اقل 1000 متر به چشم بیاید.

شما می توانید با ایجاد رودخانه خشک توسط سنگ رودخانه ای، حس وجود یک رودخانه طبیعی در باغ را به وجود آورید. با نور پردازی مناسب پیاده رو و مسیر عبور می توانید جلوه منظر خود را صد برابر کنید.

محوطه سازی مجتمع های مسکونی

در مجتمع های مسکونی می‌توان به کمک سنگ های رودخانه، آلاچیق های کوچک و زیبا، آتشدان های تزئینی، رودخانه های خشک و منظره‌ای زیبا و دلنشین برای ساکنین و میهمانان ایجاد کرد. آلاچیق‌ها یکی از برجسته ‌ترین فاکتور های محوطه‌سازی در مجتمع های مسکونی هستند و می توانند محل خوبی برای تجمعات و دورهمی های ساکنین باشند.

محوطه سازی حیاط منازل

همانطور که در قبل گفته شد هر چه فضای شما کوچکتر باشد باید با دقت نظر بیشتری به محوطه سازی بپردازید. در فضاهای شهری و مجتمع های مسکونی با یک فضای زیبا می توانید جذابیت زیادی برای ساکنان و مهمانان به ارمغان بیاورید و به همین دلیل ارزش ملک شما بالا خواهد رفت.

استفاده از واش بتن و واش بتن چراغدار به جای موزاییک های معمولی جلوه ای صد چندان به محل سکونت شما خواد داد. استفاده از سنگ رودخانه ای به جای چمن، هزینه های نگهداری و آبیاری را برای ساکنان بیش از 70 درصد کاهش خواهد داد.

  • rooholah roohi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی